Post by Kalena » Fri Oct 16, 2020 8:38 pm

Jag har Opencart 2.3.0.2 och är lite trött på allt som INTE fungerar.
Kunder ringer och kan inte beställa för det är stopp någonstans.
Mitt webbhotell/server säger att det är fel på sidans CMS.
Kunder kan inte skicka kontaktformulär - de får felmeddelande.
Jag kan inte skicka webbplatskarta till Google Search Console för att den är i html. Jag hittar inte ens filen.
Alltså, all min tid går åt att försöka åtgärda fel i Opencart, och jag är inget proffs. Den har fungerat felfritt i många år men nu strular det bara hela tiden.
Finns det någon i supporten som kan kolla igenom hela min webbplats och testa vad som fungerar och inte fungerar?
Vore tacksam för hjälp - vet inte vart jag ska vända mig annars.

New member

Posts

Joined
Thu Jan 29, 2015 5:44 pm

Post by thbr02 » Mon Dec 14, 2020 7:35 pm

Det låter som om det vore dags att uppgradera till Opencart 3. En ren installation som rensar bort allt "skräp" som samlats under åren. Det är en del arbete men väl värt mödan.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by Kalena » Mon Dec 14, 2020 11:36 pm

Jo, det var ju ett tag sedan jag frågade och jag har sedan dess uppgraderat till oc3.0.3.6, men då fungerade inte mitt tema till den nya versionen, så jag köpte nytt tema och nu har jag problem med att anpassa det till min hemsida såsom jag vill ha det - och det fungerar inte. Har hållit på i timmar, dagar, veckor men det är alltid nåt som inte stämmer. Har kontakt med utvecklarna men de förstår inte vad som inte fungerar - är trött på att förklara samma sak hela tiden (på engelska), så snart ger jag upp. Jag skulle önska att det fanns någon som kunde anpassa det tema jag har till min version 2.3x till nya version 3.0x, men det har jag inte heller lyckats med - men visst borde det gå ? Om man kan göra nya tema så borde man väl kunna modifiera ett äldre tema med nya funktioner? Har frågat dem som gjort temat, men de vill / kan inte.
Så detta är mitt dilemma. Nu kör jag ff med den gamla versionen på min hemsida - samtidigt som jag lagt pengar på att flytta allt till en nyare version, som inte fungerar med det temat jag köpt. Jag kan inget om programmering och skulle behöva en manual typ gör si och gör så, är inte heller så hemma i engelska språket när det gäller it-termer - så läget är lite hopplöst känner jag.

New member

Posts

Joined
Thu Jan 29, 2015 5:44 pm

Post by thbr02 » Sat Dec 19, 2020 7:14 am

Det är stora skillnader på 2.3.0.2 och 3.x.x.x när det gäller just tema. Att "göra om" ett befintligt tema är väldigt mycket arbete. Därför förstår jag att ingen vill ta sig an det. Passa istället på att uppdatera även ditt tema. Jag kan varmt rekommendera Journal theme som ger dig oändliga möjlighetet till att själv anpassa temats utseende. Det finns också tio färdiga mallar att utgå från. En annan fördel är att det levereras med en mängd moduler som du annars måste köpa till om du använde något annat tema.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by IP_CAM » Sun Dec 20, 2020 2:25 am

thbr02 wrote:
Sat Dec 19, 2020 7:14 am
Jag kan varmt rekommendera Journal theme som ger dig oändliga möjlighetet till att själv anpassa temats utseende. Det finns också tio färdiga mallar att utgå från. En annan fördel är att det levereras med en mängd moduler som du annars måste köpa till om du använde något annat tema.
Tja, bara för att nämna det, har Journal Theme-användare nackdelen och stöds inte gratis på OC Forum. Och när det gäller den senaste versionen OC v.3.0.3.x, är det ett känt faktum att inte en av dessa versioner, som används som nedladdade, har varit felfri, eftersom vem som helst kan ta reda på det enkelt, leta efter OC-forumet om det. Och v.3.0.3.6 är redan en sak från det förflutna, OC koncentrerar sitt arbete på OC v.4-versionen nu.
Ernie

My Github OC Site: https://github.com/IP-CAM
5'200 + FREE OC Extensions, on the World's largest private Github OC Repository Archive Site.


User avatar
Legendary Member

Posts

Joined
Tue Mar 04, 2014 1:37 am
Location - Switzerland

Post by thbr02 » Sun Dec 20, 2020 4:53 am

IP_CAM wrote:
Sun Dec 20, 2020 2:25 am
Tja, bara för att nämna det, har Journal Theme-användare nackdelen och stöds inte gratis på OC Forum. Och när det gäller den senaste versionen OC v.3.0.3.x, är det ett känt faktum att inte en av dessa versioner, som används som nedladdade, har varit felfri, eftersom vem som helst kan ta reda på det enkelt, leta efter OC-forumet om det. Och v.3.0.3.6 är redan en sak från det förflutna, OC koncentrerar sitt arbete på OC v.4-versionen nu.
Ernie
Det ingår support vid köp av Journal theme så att man lätt kan komma igång, så det lär inte var några problem. Opencart 3.x.x.x får nog fortfarande gälla som det första valet av OC version. OC 4 har ju varit på gång i 3 år, så den ska man nog inte vänta på. När/om version 4 släpps, kommer den med all säkerhet ha lika många buggar som de övriga versionerna haft som släppts.

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by IP_CAM » Sun Dec 20, 2020 9:24 am

Hittills har i genomsnitt 4 inlägg per dag gjorts i OC-forumet, av användare som antingen använder olagliga versioner eller så har 6-månadersstödet löpt ut.
Och problemet är också att JOURNAL Support är mycket glad över att skylla på OpenCart så snart det kommer till den minsta justeringen som ledde till ett fel.
Men det finns väldigt lite eller inget stöd för sådana installationer på PC Support Forum, jag behöver bara veta det.
(Google översatt, jag talar inte svenska ...)
Just to have it mentioned, regardless of, if I or you like it, it's just the case ... :laugh:

My Github OC Site: https://github.com/IP-CAM
5'200 + FREE OC Extensions, on the World's largest private Github OC Repository Archive Site.


User avatar
Legendary Member

Posts

Joined
Tue Mar 04, 2014 1:37 am
Location - Switzerland

Post by thbr02 » Sun Dec 20, 2020 12:42 pm

IP_CAM wrote:
Sun Dec 20, 2020 9:24 am
Hittills har i genomsnitt 4 inlägg per dag gjorts i OC-forumet, av användare som antingen använder olagliga versioner eller så har 6-månadersstödet löpt ut.
Yes, that might be the case, but those people only want to get use of other hard working people's job. They are not willing to pay at all for anything. If they would like answers of their problem, they just have to pay for another six months support period.
IP_CAM wrote:
Sun Dec 20, 2020 9:24 am
Och problemet är också att JOURNAL Support är mycket glad över att skylla på OpenCart så snart det kommer till den minsta justeringen som ledde till ett fel.
You dont' know how wrong you are. Do you speak from your own experience or from what you've heard from other people?

I'm actually not so happy about your way discrediting Journal theme. It's simply to good for that. But as you say, you have your opinion and I have mine. So let's stay there...

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden

Post by IP_CAM » Mon Dec 21, 2020 10:03 pm

I'm actually not so happy about your way discrediting Journal theme.
Well, I am NOT discrediting the Journal theme, I am just WARNING Journal Users, that
OpenCart is NO LONGER OpenCart, after installing a Theme Extension, which is larger in
Data Size than a default OC Installation. And one CANNOT expect FREE Opencart Forum
Support any longer, since Journal fundamentally changes the default OC Way of doing
things, and because Journal belongs to the most stolen OC Extensions as well. And who
should care about Crooks and Thiefs. That's, what I meant ... :D
Good Luck!
Ernie

My Github OC Site: https://github.com/IP-CAM
5'200 + FREE OC Extensions, on the World's largest private Github OC Repository Archive Site.


User avatar
Legendary Member

Posts

Joined
Tue Mar 04, 2014 1:37 am
Location - Switzerland
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests