Post by info@sierhaan.shop » Sat Jul 11, 2020 5:05 am

Goedendag, als ik een afbeelding handmatig toevoeg bij mijn producten dan zijn deze zichtbaar. Zodra ik een csv importeer dan worden de afbeeldingen niet ingeladen. Weet iemand hier een antwoord op. Alvast bedankt. Gr. Clemens


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am

Post by victorj » Sun Jul 12, 2020 4:36 am

A. zijn de afbeeldingen aanwezig in de juiste map op de server ?
B. heb je in de csv het pad naar de afbeeldingen correct ingevoerd ?

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by info@sierhaan.shop » Tue Jul 14, 2020 2:05 am

Sorry voor de late reactie. Via de csv laad ik de producten in van mijn groothandel. Alles laadt die prima in behalve de afbeeldingen.


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am

Post by info@sierhaan.shop » Tue Jul 14, 2020 2:21 am

Ik gebruik overigens de extensie Export/Import 2.1.13


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am

Post by k2tec » Tue Jul 14, 2020 4:12 am

Dat is niet de vraag die gesteld werd. Victorj vroeg:
victorj wrote:
Sun Jul 12, 2020 4:36 am
A. zijn de afbeeldingen aanwezig in de juiste map op de server ?
B. heb je in de csv het pad naar de afbeeldingen correct ingevoerd ?

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by info@sierhaan.shop » Tue Jul 14, 2020 4:18 pm

De afbeeldingen worden niet ingeladen in image/catalog. Ik gebruik voor de import de url die ik van mijn groothandelaar heb gekregen. Maar nu viel mij toch een paar dingen op wat ik nu pas in de gaten heb. Ik ben dan ook een leek op dit gebied hoor. Ik gebruik dus de extensie export/import. Maar nu zie ik bij status "niet toegestaan" staan. Deze statusmelding zie ik ook terug bij de producten die geïmporteerd zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Aangezien ik bij handmatige invoer wel de status "toegestaan" krijg.


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am

Post by victorj » Wed Jul 15, 2020 5:50 am

zorg dat in je import het pad naar de fotos goed staat dus verwijst naar image/catalog/naamplaatje.jpg
Zorg ook dat je de fotos daadwerkelijk eerst hebt gedownload en daarna geupload naar de juiste plaats, de import verzorgt dat namenlijk niet voor je.
ook moet je in de import zorgen dat het product actief is.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com


User avatar
Expert Member

Posts

Joined
Sat Jun 25, 2011 4:09 am
Location - Alkmaar Holland

Post by info@sierhaan.shop » Thu Jul 16, 2020 3:48 am

victorj wrote:
Wed Jul 15, 2020 5:50 am
zorg dat in je import het pad naar de fotos goed staat dus verwijst naar image/catalog/naamplaatje.jpg
Zorg ook dat je de fotos daadwerkelijk eerst hebt gedownload en daarna geupload naar de juiste plaats, de import verzorgt dat namenlijk niet voor je.
ook moet je in de import zorgen dat het product actief is.
Dankjewel Victorj, Ik laat het je morgen weten of het gelukt is.


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am

Post by info@sierhaan.shop » Fri Jul 17, 2020 3:01 am

info@sierhaan.shop wrote:
Thu Jul 16, 2020 3:48 am
victorj wrote:
Wed Jul 15, 2020 5:50 am
zorg dat in je import het pad naar de fotos goed staat dus verwijst naar image/catalog/naamplaatje.jpg
Zorg ook dat je de fotos daadwerkelijk eerst hebt gedownload en daarna geupload naar de juiste plaats, de import verzorgt dat namenlijk niet voor je.
ook moet je in de import zorgen dat het product actief is.
Dankjewel Victorj, Ik laat het je morgen weten of het gelukt is.
Hallo Victorj, het is gelukt. In het begin had ik de verwijzing staan naar image/catalog/naamplaatje.jpg maar toen kreeg ik nog niets. Vervolgens had ik een paar afbeeldingen handmatig ingevoerd en daar een export van gemaakt. Hierop zag ik dat de verwijzing stond naar catalog/naamplaatje.jpg. Deze verwijzing heb ik dan ook toegepast in mijn import en daarmee kreeg ik alle afbeeldingen zichtbaar. Ontzettend bedankt Victorj.


Posts

Joined
Sun Jun 21, 2020 1:29 am
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 110 guests