Post by pjtuil » Thu Oct 28, 2021 6:56 pm

Ik ben aan het testen met een nieuwe webshop, en bij de Checkhout stap 5 (Betaalgegevens) zie ik de volgende foutmelding:
Warning: A non-numeric value encountered in /subdomains/webshop/system/library/cart/currency.php on line 69

Hierdoor wordt naar ik vermoed de bestelling uiteindelijk niet opgeslagen. Bij betaling via Ideal wordt het bedrag wel over geschreven maar er wordt geen mail verstuurd enz. Ook wordt de voorraad niet bijgewerkt.
Bij Cash On Delivery krijg ik na bevestigen een foutmelding: Internal Server Error

Iemand een idee wat er fout loopt?

Code:

public function convert($value, $from, $to) {
if (isset($this->currencies[$from])) {
$from = $this->currencies[$from]['value'];
} else {
$from = 1;
}

if (isset($this->currencies[$to])) {
$to = $this->currencies[$to]['value'];
} else {
$to = 1;
}

return $value * ($to / $from);
}

return $value * ($to / $from); is d ebetreffende regel van de foutmelding

Ik heb bij Currency alleen nog de Euro open staan. Aangezien we niet met buitenland werken.
Dollar en Pound heb ik dus verwijderd.
Last edited by pjtuil on Tue Nov 02, 2021 6:09 pm, edited 1 time in total.

New member

Posts

Joined
Thu Mar 10, 2011 6:55 pm

Post by k2tec » Mon Nov 01, 2021 4:20 pm

Verwacht dat het een php versie fout is.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by pjtuil » Mon Nov 01, 2021 8:14 pm

Mag gesloten worden. Probleem zit in Mollie 10.0.3 (als ik het goed heb). Heb nu Mollie 10.0.2 en dat gaat goed. Wel even opletten dat ik niet per ongeluk Mollie ga updaten. ;D

Overigens ging het daar ook niet echt fout op. Aangezien PHP-Mail niet kan bij deze provider moet de SMTP mail gebruikt worden. Hiervoor moet bij instellingen wel een mailadres staan dat bij het domein hoort ;D

New member

Posts

Joined
Thu Mar 10, 2011 6:55 pm

Post by k2tec » Tue Nov 02, 2021 6:57 pm

mollie is niet meer van deze tijd werkt nog met vqmod. waarvan de cache voor problemen kan zorgen.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm
Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 31 guests