Post by Boppe » Mon May 22, 2017 8:41 pm

Hej.
Jag använder PaysonCheckout 2.0 i Opencart 2.3.0.2.

Jag upptäckte en sak som jag anser vara totalt värdelöst och undrar hur ni löser det?

Anta att kunden vill skicka varan till en annan leveransadress (t e x en släkting eller kompis). Han bekräftar ordern och genomför köpet via Payson, där Fakturabetalning är förvalt. Vid en fakturabetalning måste varan alltid skickas till kundens folkbokföringsadress, därför ändras leveransadressen till betalningsadressen. Kunden uppmärksammas inte på ändringen, såvida han inte är vaksam nog att se att betalningsadress och leveransadress är samma i bekräftelsemejlet.

Resultatet blir att jag skickar ordern till kundadressen, vilket inte är dit ordern skulle skickas. Sedan blir det strul att skicka varan till rätt adress.

Enda sättet att kunna få varan skickad till rätt adress är om kunden vid Paysonbetalning väljer "Mobilt bank-ID" i en rull-list där Privatperson är förvald. Då har kunden möjlighet att redigera adressen till en önskad leveransadress. Dock framgår det inte någonstans att kunden är tvungen att välja Mobilt bank-Id för att kunna välja annan leveransadress.

Det går även att välja annan leveransadress om kunden väljer att betala köpet direkt, men eftersom Faktura är förvalt och utan fakturaavgift så väljer så gott som alla faktura. Det står inte heller här att man kan välja annan leveransadress om man betalar direkt.

Personligen tycker jag att betalningslösningen är urbota korkad om kunden vill skicka varan till någon bekant.
Ni som använder PaysonCheckout 2.0, hur löser ni detta problem?

Attachments

Payson checkout.JPG

Payson checkout.JPG (48.55 KiB) Viewed 1323 times


Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 29, 2013 10:09 pm

Post by thbr02 » Tue May 23, 2017 5:03 pm

Jag löste mina problem med Payson checkout genom att byta till Billmate ;)

Active Member

Posts

Joined
Wed Jun 22, 2011 10:30 pm
Location - Sweden
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests