Post by pson » Tue Feb 18, 2020 9:59 pm

Hej ,
Jag tänkte jag skulle använda klarna som betallösning , men det verkade inte vara så smidigt !
Det finns ju redan en klarna modul installerad i OC ( jag har Version 3.0.3.2)
När jag registrerade mig så fanns inte OC med i listan , så jag valde API integration . ( vilket man måste ringa in och ändra om man ska ha något annat)
Men jag kommer inte längre än så , jag ringde Klarna support, men tyvärr hade dom ingen info om OC och kunde inte hjälpa mig , så min fråga är , hur har ni andra gjort ?
Tack på förhand !

Attachments

platform.png

Klarnas plattformar - platform.png (26.92 KiB) Viewed 4879 times


Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am

Post by tonyaek » Fri Feb 21, 2020 12:09 am

Jag har samma problem. Jag har förnärvarande min butik på Textalk och där ingår Klarna checkout. Nu när jag ska byta till OpenCart så måste jag hitta en utvecklare som lägger ordning Klarna checkout 3.0 i kassan. Jag hör av mig om jag hittar nånting och hoppas du gör detsamma :)

New member

Posts

Joined
Fri Mar 01, 2019 1:55 am

Post by pson » Fri Feb 21, 2020 3:17 am

Hej , ja det verkar vara ett problem har jag förstått nu, men jag har ett skype möte i morgon em med en admin på OC som skulle räkna på det , han har löst äldre problem med klarna tidigare så det kanske kan gå.
Återkommer när jag fått svar .
Trevlig kväll

Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am

Post by pson » Fri Mar 27, 2020 10:13 pm

Hej,
Jag tänkte bara att jag skulle uppdatera status på detta ärende.
Den version av modul som ligger original i OC Version 3.0.3.2 , fungerar inte för nya användare av klarna. Jag har pratat med deras utvecklare idag, och dom som har nycklar ( API) V2 från klarna så ska det fungera, i mitt fall så är jag ny användare på klarna och då fick jag automatisk V3.
Så jag har hittat en programmerare som ska koda om modulen i Version 3.0.3.2 så den stöds , vi får se hur det går , jag återkommer.
Trevlig helg

Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am

Post by Ante » Wed Apr 01, 2020 2:51 pm

pson wrote:
Fri Mar 27, 2020 10:13 pm
Hej,
Jag tänkte bara att jag skulle uppdatera status på detta ärende.
Den version av modul som ligger original i OC Version 3.0.3.2 , fungerar inte för nya användare av klarna. Jag har pratat med deras utvecklare idag, och dom som har nycklar ( API) V2 från klarna så ska det fungera, i mitt fall så är jag ny användare på klarna och då fick jag automatisk V3.
Så jag har hittat en programmerare som ska koda om modulen i Version 3.0.3.2 så den stöds , vi får se hur det går , jag återkommer.
Trevlig helg
Tjena hur går det för dig med Klarna? :)
Vad jag förstått det så ska API V2 sluta fungera senare i år (2020) så en uppdaterad modul av Klarna i OC till V3 är ett måste?
Allt verkar "out of date" med betal moduler för OC...

/ Ante

Newbie

Posts

Joined
Wed Apr 01, 2020 2:47 pm

Post by pson » Wed Apr 01, 2020 7:21 pm

Tjena hur går det för dig med Klarna? :)
Vad jag förstått det så ska API V2 sluta fungera senare i år (2020) så en uppdaterad modul av Klarna i OC till V3 är ett måste?
Allt verkar "out of date" med betal moduler för OC...

/ Ante
[/quote]

Hej , ja det stämmer, och klarna har heller inte utvecklat den gamla modulen.
jag fick ett svar av Klarna att dom inte kommer att uppgradera / eller göra någon mudul till OC iallafall inte i dagsläget . Jag påpekade att det är ganska många kunder dom går miste om , så vem vet , nån gång kanske dom tar tag i det.
Hursomhelst så beslutade jag att inte använda klarna , jag har en som säger sig kan göra det , men istället för o lägga pengar på det så valde jag svea ekonomi istället.
Vill du ha hans kontaktinfo så skicka mig ett PM. ( klarna modul)

Svea Ekonomi verkar ha gjort ett bra jobb med modulen vad jag har sett so far ( jag har installerat allt och väntar på inloggningsuppgifter) dessutom så har dom priswidget direkt på produkterna med delbetalning osv .... inte så dumt , så det blir det till o testa i dagarna.

Du hittar lite info här
https://www.svea.com/se/sv/foretag/beta ... ntegration
och filerna ligger på gifthub
https://github.com/sveawebpay/opencart- ... /README.md

Mvh
Pson


New member

Posts

Joined
Wed Jan 18, 2012 2:06 am

Post by Ante » Thu Apr 02, 2020 6:37 pm

pson wrote:
Wed Apr 01, 2020 7:21 pm
Hej , ja det stämmer, och klarna har heller inte utvecklat den gamla modulen.
jag fick ett svar av Klarna att dom inte kommer att uppgradera / eller göra någon mudul till OC iallafall inte i dagsläget . Jag påpekade att det är ganska många kunder dom går miste om , så vem vet , nån gång kanske dom tar tag i det.
Hursomhelst så beslutade jag att inte använda klarna , jag har en som säger sig kan göra det , men istället för o lägga pengar på det så valde jag svea ekonomi istället.
Vill du ha hans kontaktinfo så skicka mig ett PM. ( klarna modul)

Svea Ekonomi verkar ha gjort ett bra jobb med modulen vad jag har sett so far ( jag har installerat allt och väntar på inloggningsuppgifter) dessutom så har dom priswidget direkt på produkterna med delbetalning osv .... inte så dumt , så det blir det till o testa i dagarna.

Du hittar lite info här
https://www.svea.com/se/sv/foretag/beta ... ntegration
och filerna ligger på gifthub
https://github.com/sveawebpay/opencart- ... /README.md
Allright, konstigt att dom inte kan ge support för det kan jag tycka!
Jag håller kontakt med NETS för tillfället ang deras betal modul. Vi använder nets i dagsläget så funkar det bra så kör vi på dom. Om det är så att det skulle vara struligt så kan nog SVEA vara ett alternativ då! Hoppas installationen funkar för er.

Återkoppla gärna längre fram om du får till allt! :)

Newbie

Posts

Joined
Wed Apr 01, 2020 2:47 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests