Post by thehazzard » Thu Sep 29, 2022 1:10 am

Beste alle,

na een lange tijd van ongeveer 4-6 jaar geen webshop meer te hebben gebruikt, ben ik toch maar gebruik gaan maken van OC etc, om toch een webshopje te hebben.

OC versie die ik gebruik: 3.0.3.8. Zag dat veel plugins nog niet goed werken met de laatste versies.
1. Installatie is uitgevoerd, (hosting, domain alles is betaald)
2. instellinen zijn uitgevoerd in settings, alle locale, geo zones etc is ingesteld.
3. categorieen zijn toegevoegd.
4. producten zijn toegevoegd.

nu wil weten hoe ik de verzendkosten kan bepalen.
Ik heb meerdere zones, maar alleen flat rate is actief en free shipping. Maar buiten de EU zones of andere zones zitten andere prijzen aan verbonden.
dit kan ik niet instellen in OC.

new products, featured products worden niet getoond op de hoofdpagina.
Heb de default categorieen en producten verwijdert, en nieuwe toegevoegd, alleen zie ik niet de producten tevoorschrijn komen.

daarna payment methoden, ik heb nu bankoverschrijving en wil ook paypal gaan gebruiken. Echter bij de tweede, als ik de standard paypal standard payment neem, worden daar extra kosten in rekingen gebracht? of hoe moet ik dit zien.

ik heb een basis webshop tot nu toe, dus nog geen thema gekocht of wat dan ook, heb de JOURNAL thema van themeforest nog kunnen downloaden, maar dat is te veel voor wat ik wil verkopen. hoe kan ik het een beetje oppimepen?

Newcomer to Opencart community. Using OC4.0.2.3


New member

Posts

Joined
Sun Sep 25, 2022 11:43 pm

Post by k2tec » Fri Sep 30, 2022 3:15 pm

verzendingen: flat rate maak copieen van flate rate en geef die een eigen naam of gebruik shipping weight.
Als je geen kennis hebt van php is het sneller om een module te kopen zijn veel mooie te koop
new en featured dat is glazenbol kijken. Staan ze actief en heb je ze in design en layout staan
Paypal worden die in paypal berekend of in je shop. Als het is je shop is dan kijken bij bestel total,

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by thehazzard » Sat Oct 01, 2022 11:45 pm

Hallo,

Hoe kan ik die flatrate kopieeren? Waar moet ik zijn, dat is voor mij voldoende, dan is het alleen nog andere GEO zone toevoegen en klaar.
Moet ongeveer 3 stuks hebben.

En betreft de producten, onder data staat het op Enabled, dus ik vermoed dat ze aan staan.
Waar moet ik nog kijken? want nu heb ik alleen een banner en dat is alles. met die fabrikanten er onder.

Newcomer to Opencart community. Using OC4.0.2.3


New member

Posts

Joined
Sun Sep 25, 2022 11:43 pm

Post by k2tec » Tue Oct 04, 2022 5:06 pm

Als deze basiskennis ontbreekt zal het moeilijk worden. In alle mappen waar flat.php en flat.twig instaat. Als je geen editor bezit om de bestanden te wijzigen heb je ook een probleem.

Je modules actieveren kan ik niet zo bekijken. teveel mogelijkheden. Maar kijk naar je banner hoe die geactiveerd is dat kan je zien als voorbeeld

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Mon Apr 12, 2010 8:06 pm

Post by TonGeul » Sat Dec 03, 2022 5:47 am

Ik heb reeds 12 jaar ervaring met OC en gebruik vanaf het eerste noment X-Shipping en X-Fee.
X-Shipping is zeer flexibel betrefende vezendkosten, per geozone, per land, per plaats. per afmeting, per gewicht, per ... wat dan ook.
X-fee per betaalmethode, per geozone, per ...

New member

Posts

Joined
Fri Nov 09, 2012 6:36 am

Post by Dutch Pride Code » Tue Sep 26, 2023 5:57 pm

Ik ben heel tevreden over Ultimate Shipping van de ontwikkelaar Clear Thinking.

Je kan daar verzendkosten instellen, helemaal volgens jouw eigen voorwaarden. Bijvoorbeeld hoe zwaar de producten zijn, hoeveel producten in winkelmandje, of een klant is ingelogd of niet, hoe groot de producten zijn, etc. Echt alles kan je zelf instellen. Het enige is dat het wel ff $100 kost maar het werkt gegarandeerd en je kunt er echt bizar veel mee.

User avatar
Active Member

Posts

Joined
Sun Jan 26, 2020 9:46 pm
Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests